bilgiz.org

Dilber Karagözoğlu

Öykü Tezel

Handan Koran
30 Aralık 1999 perşembe akşam 5 civarı Murat'ın Beşiktaş'taki ofisinde buluştuk. 5 kişi ve 5 çantayı bir Fiat Uno'ya sığdırmayı başardıktan sonra arabayı çalıştırdık. Arabayı kullanan Alpay dönebilmek için geri gitti ve "tak" Arkadaki arabaya çarptık. Güzel bir başlangıç(!) yapmıştık. Neyse ki 5 milyona olayı kapattık ve yola koyulduk.

Kaz Dağı'na giderken Tekirdağ-Gelibolu yolunu kullandık. Saat 7:30'da yola çıkmıştık ve 7 saat süren yolculuktan sonra gece 2:30'da Altınoluk'a vardık. Jandarmaya uğrayıp çıkışımızı haber verdik. O gece kumsaldaki çamlıkta konakladık ve sabah 8:00'de kalkarak tırmanışa başlayacağımız Tahtakuşlar Köyü'ne gittik. Gerekli tüm malzemeyi çantalara yerleştirdikten sonra Murat köyün muhtarını buldu ve muhtarın tanıştırdığı yaşlı bir köylüden rota hakkında bilgi aldı. Adamın söyledikleri şu şekilde özetlenebilirdi. Ne zaman yol ayrımı görseniz sağa girin.

Yola çıkışımız 10:45'i buldu. Köylülerin gösterdiği yoldan ilerlemeye başladık. Rotayı bulmak için Atlas'ın verdiği haritadan yararlanmaya çalışıyorduk. (Bir boka yaramadığını belirtmek isterim.) 1-2 kez yanlış yola girip geri döndük. Bir süre sonra yol bitti ve mecburen patikaya girdik. 1 saat kadar sık ormanın içindeki patikada sırtımızdaki 20-25 kg.'lık her yere takılan çantalarla cebelleştikten sonra yeniden yolu bulduk. Saat 4:00 civarı daha fazla ilerlemekten vazgeçip kampı kurmaya başladık. ancak bir sorunumuz vardı. Çevrede su yoktu. Alpay ve Dilber su bulmak için kamptan ayrıldılar.

Ne var ki bir su kaynağına rastlayamadığımız için yerdeki genişçe bir su birikintisinden (Traktörlerin yolda açtığı izden) su doldurduk. Yemek yedikten sonra yağmur yağmaya başladığı için çadıra sığındık. Yağmur ve rüzgar tüm gece devam etti ve sık sık uyanmamıza sebep oldu. Sabah 6:00'da çalan saati kapatıp tekrar yattık.

Bu arada o gece 2000'e girmiştik ama kimsenin pek aldırdığı yoktu. Uyanıp kahvaltı edip yola çıkmamız 10:30'u bulmuştu. Çok kebap bir faaliyet yaşıyorduk. Yarım saatlik bir yürüyüşten sonra bir çeşmeye ve kamp yerine rastladık. (Elif Çakıcı Çeşmesi) Gece boyunca su birikintisinden içtiğimiz çamurlu sular ister istemez aklımıza geldi. Orada suları doldurup akşam tekrar dönmek üzere yola devam ettik. 50m. daha yükseldikten sonra bir çeşmeye daha rastladık. Yol boyunca yağmurun etkisiyle akan pek çok dere gördük.

Yaklaşık Iki saatlik çıkıştan sonra üzerinde suyunun babadağdan getirildiği yazılan bir çeşmeye daha rastadık. Saat 2:00 olduğunda daha zirveye 300m. vardı. Arayıp durduğumuz zirve bir anda karşımıza çıkıverdi. Babadağ-1767, Kaz Dağı (Karataş)-1774, Kırklar T.-1710 ve Sarıkız-1726. Dördü de yan yana dizilmiş çıplak tepelerdi. O saatten sonra zirveye çıkmanın ve inmenin çok zor olduğuna karar vererek vaz geçtik.

Alpay ve Handan kendi zirvelerini yapmak üzere gözlerine kestirdikleri bir yükseltiye çıktılar. Orada oturup bir biraz dinlendik ve dönüşü nereden yapmamız gerektiğini tartıştık. Çünkü çıkış sırasında soldan gelen bir yola daha rastlamıştık. Sonuçta geldiğimiz yoldan dönmeye karar verdik. O gece Elif Çakıcı Çeşmesi'nin oraya inip kamp yaptık. Sabah da yoldan köye indik. Iniş sırasında çıkarken nerede hata yaptığımız fark ettik. En azından yolu çok iyi öğrenmiş olarak geri döndük. Köyde Murat'ın tanışmış olduğu Hasan ve Hüseyin Amca ile sohbet ettik. Hüseyin amca bölgeyi ve tarihçeyi daha iyi biliyor. Sarıkız Efsanesi'ni dinledik. Sonra da eve dönüş yolculuğu başladı.
NOTLAR
¨ Köyde bir Etnografya Müzesi var.
¨ Kaz Dağı'na çıkarken Avcılar Orman Işletmesi�nden izin almanız gerekiyor.
¨ Avcılar Jandarma Karakolunun Telefonu 0.266.378 51 52
¨ Hasan Amca'nın kahvesinin telefonu : 0.266.387 33 73
(Traktörle yukarı da çıkartabiliyor.)
¨ Köyün Çetin Kaya adında pek genç ve yakışıklı bir muhtarı var. Telefonu 0.266.387 33 77
¨ Yolun eğimi çok az olduğundan kar da varsa köyden zirveye çıkmak bayağı kasar. Dolayısıyla en azından Elif Çakıcı Çeşmesine kadar traktörle çıkmak akıllıca olur.
Kazdağı hafta sonu performans artırıcı aktiviteler için uygun. Cuma gece kalkan ve Çanakkale üzerinden giden otobüslerle bölgeye ulaşılabilir. Önceden traktör ayarlanarak yoldan Tahtakuşlar köyüne kadar çıkış ayarlanmalı. Buradan Elif Çakıcı çeşmesine kadar traktörle çıkılarak aynı gün zirve yapılıp ertesi gün inilebilir