bilgiz.org

Coreldraw’in arka plani

  • TABLO LİSTESİ



  • Sayfa1/15
    Tarih28.12.2017
    Büyüklüğü319.82 Kb.

    Indir 319.82 Kb.
      1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   15


    ŞEKİL LİSTESİ


    Şekil 2.1 : CorelDRAW 10 Uygulama Çalıştırıcısı VI

    Şekil 2.2 : Undo Docker Penceresi VIII

    Şekil 2.3 : Edit Text Kutusu X

    Şekil 2.4 : Outline Pen İletişim Kutusu XII

    Şekil 2.5 : Perfect Shape Aracı XIII

    Şekil 3.1: CorelDRAW 10 Açılış Penceresi XV

    Şekil 3.2: CorelDRAW 10 Penceresi XVI

    Şekil 4.1 : Property Çubuğu 17

    Şekil 4.2 : Page/Size İletişim Kutusu 18

    Şekil 4.3 : Page / Layout İletişim Kutusu 19

    Şekil 4.4 : Page / Label İletişim Kutusu 20

    Şekil 4.5 : Page / Background İletişim Kutusu 21

    Şekil 5.1 : Zoom Aracı 22

    Şekil 5.2 : Zoom, Hand Tool İletişim Kutusu 22

    Şekil 5.3 : Zoom Araç Çubuğu 23

    Şekil 5.4 : Standart Araç Çubuğu 24

    Şekil 5.5 : View Manager İletişim Kutusu 25

    Şekil 6.1 : Pencere Denetim Mönüsü 26

    Şekil 6.2 : Document Mönüsü 27

    Şekil 6.3 : Object Mönüsü 27

    Şekil 6.4 : Toolbar Mönüsü 28

    Şekil 6.5 : Standart Araç Çubuğu 28

    Şekil 6.6 : Property Çubuğu 29

    Şekil 7.1 : Genişlik ve Yükseklik Bilgileri 30

    Şekil 7.2 : Çokken ve Yıldız araç Kutusu 31

    Şekil 7.3 : Sarmal Araç Kutusu 32

    Şekil 7.4 : Grafik Kağıdı Araç Kutusu 32

    Şekil 7.5 : Freehand Araç Kutusu 33

    Şekil 7.6 : Artistic Media Aracı 34

    Şekil 7.7 : Dimension Araç Kutusu 34

    Şekil 8.1 : Arrange / Transformation İletişim Kutusu 38

    Şekil 8.2 : Nesne Döndürme Tutamaçları 39

    Şekil 8.3 : Transform Araç Çubuğu 40

    Şekil 9.1 : Shape Edit Flyout Araç Kutusu 41

    Şekil 9.2 : Bézier Eğrisi 42

    Şekil 9.3 : Düğüm Noktası Özellikleri 43

    Şekil 9.4 : Shape Aracı Özellikleri 43

    Şekil 9.5 : Node Align İletişim Kutusu 44

    Şekil 9.6 : Erase Aracı Özellikleri 45

    Şekil 9.7 : Outline aracı 46

    Şekil 9.8 : Property Çubuğu Dışhat Özellikleri 46

    Şekil 9.9 : Outline Pen İletişim Kutusu 47

    Şekil 10.1 : CMYK Renk Paleti 49

    Şekil 10.2 : RGB Renk Paleti 50

    Şekil 10.3 : Yeni Palet İletişim Kutusu 50

    Şekil 10.4 : Uniform İletişim Kutusu 52

    Şekil 10.5 : Uniform Fill Mesaj Kutusu 53

    Şekil 10.6 : Fountain Fill İletişim Kutusu 54

    Şekil 10.7 : Linear Dolgu Şekli 54

    Şekil 10.8 : Dairesl Dolgu Şekli 55

    Şekil 10.9 : Conical Dolgu Şekli 56

    Şekil 10.10 : Square Dolgu Şekli 56

    Şekil 10.11 : Pattern Dolgu Mönüsü 57

    Şekil 10.12 : Two Color Pattern Araç Kutusu 57

    Şekil 10.13 : Two Color Pattern Örneği 58

    Şekil 10.14 : Full Color Pattern Örneği 58

    Şekil 10.15 : Bitmap Pattern Örneği 59

    Şekil 10.16 : Texture Dolgu Araç Kutusu 60

    Şekil 10.17 : Texture Dolgu Örneği 60

    Şekil 10.18 : PostScript Dolgu Örneği 61

    Şekil 10.19 : Interactive Mesh Dolgu Aracı 61

    Şekil 10.20 : Mesh Fill Aracı 61

    Şekil 10.21 : Interactive Mesh Dolgu Örneği 62

    Şekil 11.1 : Object Manager Docker Penceresi 64

    Şekil 11.2 : Object Manager Layer Penceresi 65

    Şekil 12.1 : Align Mönüsü 71

    Şekil 12.2 : Distribute Mönüsü 72

    Şekil 13.1 : Text Aracının Seçilmesi 73

    Şekil 13.2 : Format Text İletişim Kutusu 74

    Şekil 13.3 : EditUnderline İletişim Kutusu 75

    Şekil 13.4 : Paragraph İletişim Kutusu 76

    Şekil 13.5 : Text İletişim Kutusu 77

    Şekil 13.6 : Columns İletişim Kutusu 78

    Şekil 13.7 : Effects İletişim Kutusu 79

    Şekil 13.8 : Akan Paragraph Text 80

    Şekil 13.9 : Change Case Penceresi 81

    Şekil 13.10 : Sebmol Docker Penceresi 82

    Şekil 14.1 : Import İletişim Kutusu 84

    Şekil 14.2 : Export İletişim Kutusu 86

    Şekil 15.1 : Page Size İletişim Kutusu 89

    Şekil 15.2 : Property Araç Çubuğu 89

    Şekil 15.3 : Klavuz Çizgileri 90

    Şekil 15.4 : Import Mönüsü 91

    Şekil 15.5 : Elips Araç Kutusunun Seçilmesi 91

    Şekil 15.6 : Elips Çizilmiş Sayfa 92

    Şekil 15.7 : Interactive Blend Tool aracının Seçimi 92

    Şekil 15.8 : Ana Tasarım Şekli 93

    Şekil 15.9 : Two Color Pattern Mönüsü 94

    Şekil 15.10 : Çizgilerle Birlikte Tasarım Şekli 94

    Şekil 15.11 : Broşürün İlk Sayfa Tasarımı 95

    Şekil 15.12 : Transparan Boş Sayfa 96

    Şekil 15.13 : Transparan Resimli Boş Sayfa 96

    Şekil 15.14 : Broşürün Her İki Yüzü 97



    TABLO LİSTESİ




    Tablo 2.1 : Standart araç çubuğu üzerindeki kısayol ikonlarını ve yaptıkları fonksiyonlar. 29




    1. GİRİŞ

    CorelDRAW programı, vektör tabanlı bir grafik tasarım programıdır. CorelDRAW illüstratörlerin, tasarımcıların ve profesyonel sanatçıların çalışmalarına yeni boyutlar katacaktır.

    CorelDRAW resim meydana getirmek için benzersiz yöntemler kullanır. CorelDRAW bit eşlem grafik tasarım paketlerinden farklıdır. Vektör tabanlı bir programdır; yani resimleri matematiksel olarak belirlenmiş vektörler olarak yaratır ve bu şekilde kullanır. Vektörler, hem büyüklüğü ( boyutu ) hem de yönü ( açı, eğri vb.) olan nesnelerdir. İçinde grafik tabanlı resim saklanan dosyalar listeler halinde yazılmış satırlardan oluşur. Bu satırlarda vektörel grafiğin yeri,yönü uzunluğu, rengi ve eğrisiyle ilgili bilgi bulunur.

    Resimleri vektörel tanımlamak, piksel tanımlamaktan daha etkilidir. Çünkü; piksel tanımlamada bir çizimde binlerce piksel bulunur. Oysa vektor tanımlama da çizimi matematiksel tanımlayarak daha az yer tutmasını sağlayabiliriz. Vektör grafiklerin , piksel tabanlı grafiklerden en önemli avantajı az yer tutmasıdır. Ayrıca Vektör tabanlı grafikler istenildiği kadar büyütülsün çizimde bozulma olmayacaktır. Piksel tabanlı grafikler ise büyütüldüğünde görüntü bozulmaktadır.

    Fakat, bazı durumlarda grafik tasarımcılarının piksel tabanlı resimleri tercih etmeleri gerekmektedir. Bu durum, özellikle World Wide Web sitesi için geçerlidir. Bu alanda grafik tasarımlarının pek çoğunun hedefi, web sayfası içinde ya da web sayfası olarak görünen resimlerdir.Tanınmış web tarayıcıları, resimleri CorelDRAW’un kendi biçiminde yorumlayamaz. Web sitelerinde görülen, nisbeten küçük, düşük çözünürlüğe sahip resimler, özgün resim ne kadar yumuşak ya da yüksek çözünürlüklü olursa olsun, eğrilerin köşeli olmasına ve pikselleşmesine yol açar. CorelDRAW 10’da Corel R.A.V.E programı da bulunur ki , bu programla Flash animasyonları yapılabilir. CorelDRAW 10'u kullanarak ayrıca, herhangi bir nesneyi rollover efektleriyle bir Web düğmesine dönüştürebilir, CorelDRAW'un içindeyken Web'de dolaşılabilir, HTML belge ihraç iş­lemleri hızlı bir şekilde analiz edilebilir ve Web resimleri ihraç edilmeden önce optimize edilebilir. Ayrıca CorelDRAW 10 CorelDRAW , vektör tabanlı bir program olan ve internet dünyasına yeni bir hava getiren Macromedia Flash programı ile bütünleşik bir yapı içindedir. Flash programı için dosyalar üretebilmektedir. Bu özellikleri ile CorelDRAW 10 Web tasarımcılar içinde önemli bir programdır.

    Bu çalışmada , temel düzeyde tasarım yapabilmek için CorelDRAW’ın temel özelliklerine ve genel program yapısına (araç kutuları, iletişim kutuları) değinilmiştir. Anlatımları bol resimlerle görselleştirerek ve bir tasarım çalışmasını detaylı bir şekilde vererek, konunun pekiştirilmesi sağlanmaya çalışılmıştır.

    Birinci bölüm giriş bölümüdür.

    İkinci bölümde, CorelDRAW 10’daki yenilikler,

    Üçüncü bölümde, CorelDRAW 10 arabirimi ,

    Dördüncü bölümde, CorelDRAW 10’ un sayfa yapısını,

    Beşinci bölümde, Zoom aracı,

    Altıncı bölümde, mönü ve araç çubukları,

    Yedi, Sekiz ve Dokuzuncu bölümlerde, nesne çizim, seçilme ve şekillendirme,

    Onuncu bölümde, renk paletleri,

    Onbir ve onikinci bölümde, nesne düzen ve organizasyon işlemleri,

    Onüçüncü bölümde, metin özellikleri,

    Ondördüncü bölümde, import ve export filtreleri anlatılmıştır.

    Son olarak onbeşinci bölümde ise bir CorelDRAW çalışması detaylı bir şekilde verilmiştir.



      1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   15






        Ana sayfa


    Coreldraw’in arka plani

    Indir 319.82 Kb.